Dong Energy El- og Gas A/S

dongAdresse:

NESA Allé 1
2820 Gentofte

Telefon: 7210 2030

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Average rating:  
 21 reviews
by niels kamper colding on eltavlen.dk
suveræn betjening,stor ros til jeres imødekommenhed.

Hvor er jeg glad for at være tilbage i Dong, jeg skulle aldrig være flyttet over til fupselskabet natur energi der er det største svindler el.selskab i Danmark.Jeg har truet dem med Forbrugsombudsmanden for svindel, man skal ikke snyde en gammel sømand på 72 år.Mange hilsener fra Niller.

by Autohosdig on eltavlen.dk
Dårlig Service!

Dårligste service nogensinde, vi har haft dem i 3måneder, kun haft problemer, PBS via dem virker ikke og hende min kontor dame snakkede med svinede hende til hvilket ikke er i orden, de informationer vi har brugt har været fra dong selv, og de har før bekræftet alt ok for derefter blot at sende en rykker, det er for useriøst! Godt vi har frit elvalg!

by Christin on eltavlen.dk
vedr afgifter

Min kvartalsforbrug ligger på 422kWh, til en pris på 16.92 øre pr kWh. Incl moms og abonnement lyder regningen på 176,25 Kr. Hvordan er det lovligt, at tillæg mig yderligere afgifter på hele 920,70 Kr, som de kalder for Nettarif-balance forbrug-systemtarif, transmissionstarif, PSO tarif, endnu en elfgift, Netabo C skablon, og yderligere moms af ovenstående. Det er fandeme lige grove!

by J. Polny on eltavlen.dk
Dongs håndværkere

Vi har fået udskiftet vores El-tavler i ejendommen i forbindelse med at HFi relæ blev gjort obligatorisk.
Dong's håndværkere udførte opgaven efter tilbud.
-Prisen holdt ikke. og
-Nogen tid efter en af beboerne opdagede røgudvikling fra el-tavlen.Dårlig kontakt mellem nogle ledninger har forårsaget så meget varmeudvikling at plastik dele begyndte at smelte og antænde. Heldigvis var denne beboer en ung kvik mand med en god lugtesans. Ellers kunne det have kostet liv.
Vi troede at ved at vælge Dong fik vi den bedste kvalitet!!

by Louise on eltavlen.dk
Uorden i regningerne.

Jeg har oplevet EXITREM UORDEN I DONGS REGNSKAB. Jeg modtog engang en extra regning på ca. 5500 kr. på det tidspunkt var jeg lige blevet 18 år, og selvfølgelig flyttet hjemme fra, det var lidt svært at forholde sig til den ret så Dyre energi. Jeg ringede, og spurgte til om det var en fejl og fik vide at de ikke fejl i deres regnskab, jeg bad derefter om et overslag over hvad jeg havde betalt til, i løbet af året. Jeg fandt ud af, at der var en del beløber som gik igen flere gange. Dong undskyldte meget for deres fejl, og lavede en annullering af den restance på ca. 5500, som de tidligere mente jeg skyldte dem .

by henrik madsen on eltavlen.dk
tilfres

hej jeg ville gerne lige sige af jeg aldrig har haft problemer med dong energy de var meget hjælpsom da gulstrøm mener de skulle flytte os over til dem uden jeg viste noget men 1 opkald til dong og jeg fik af vide rolig det sker ikke det ordner vi jeg har aldrig hørt noget fra gul mere godt nok er dong store men de ved også hvad de lever mvh henrik

by stig on eltavlen.dk
upåklagelig

aldrig haft problemer.
ingen driftforstyrrelser eller andet som har givet anledning til kontakt.

by Allan Andersen on eltavlen.dk
Dong er dum

Dong driver deres penge maskie... Med en blind regering ved roret .... Lad os nu selv vælge hvem vi vil betale de "offentlige" gebyre og afgifter til, så vi kan slippe helt med monopol dumme Dong.

by Bente on eltavlen.dk
Mig tager de også røven på

Oplever også at Dong er nogle gribbe, modtager regning i maj, årsopgørelse og kvartalsregning, dvs. maj, juni, juli
men vupti kommer der regning for juli??!! hvor mange gange skal man betale for samme måned. I øvrigt overgik jeg til Natur Energi hvilket gav en årsregning for forbrug på kr. 1200, dvs. regning fra DONG er udelukkende moms transport af el, skat osv.,

by Tina Jensen on eltavlen.dk
De tager sgu røven på mig!!

Har i maj betalt en regning på distribution af el og afgifter fra 1 april til 30 juni 2013 - nu har jeg så modtaget en endnu dyrere regning på distribution af el og afgifter fra 1 maj til 30 sep 2013... Hmm skal jeg virkelig betale for maj og juni to gange - Nej fanme nej - kan ikke kommer hurtig nok væk - skal på ingen måde være kunde hos så stort et selskab som kun er ude på at tjene penge...

by jan clausen on eltavlen.dk
ligeglade men deres kunder

til trods for overnaturlige regninger ,og gentagne klager , er de ikke interesseret i at hjælpe med at undersøge problemet ( Det er jo det samme med skat som også er stats ejet)

by michael nielsen on eltavlen.dk
Herre af strøm.

Strømmen kommer til tiden.
Strømmen kommen af et meget dyrt kabel som er ca 30 til 40 år gammelt.
Strømmen kommer ovenikøbet med speciel dong transporten afgifte
Strømmen kommet med stats afgifter
Strømmen kommer til dong pris.
Strømmen kommer ikke med rabat.
Strømmen kommer som en konstant stigende udgift.
Strømmen giver mia. Overskud som dong misbruger.
Strømmen er magt, dong sidder på magten.
Vi betaler.!

Der er ikke snakke ondt om dong det køre som det skal, men de ved også hvad det skal koste og de bestemmer også selv prisen.

by Lis Koertz Andersen on eltavlen.dk
syntes Dong Energy er for dyre

siden vi flyttede ind i vores lejlifhed for 6 år siden er vi steget lidt over 1000.kr i kva, betalte i starten 1188 kr vi slukker alt standbt lys -køl/frys og alligevel betaler vi 2187kr nu og når man gennem læser sin regning betaler man mons 2 gange 1 gang 99,60 for Dong energu & gas , og 2 gang 337,94 for Dong energy eldistribution ,, hva fanden er det er det dong eller ikke dong,, kun fordi der står to navne på regningen ,, hvornår kommer der et 3 navn som man så igen skal betale mons af ,

by Bertil Medborg on eltavlen.dk
Lille forbruger, stor abonnementpris

Jeg bor alene i lejlighed med lille elforbrog men skal betale uforholdsmæssigt stort abonnement på 100 kr om året

by martin diderichsen on eltavlen.dk
Transportpriser

Den største fejl Dong har, er den, i forhold til leveret vare, alt for dyre transport af strømmen.

by lene on eltavlen.dk
for dyre

jeg synds de er aldt for dyre giv man kunne skifte så ville de ryge på stedet

by Allan Hvolby on eltavlen.dk
Tjaaaaa....

Har faktisk ikke undersøgt markedet da jeg egentlig er fint tilfreds med vores nuværende leverandør.... Kort fortalt har vi strøm i stikkontakterne, lys på vejen og ingen problemer... Har en fin service og fik skiftet måler da vi syntes at der var noget galt; men det var der rent faktisk ikke alligevel Ingen ekstra regning for det.... Hvad kan man egentlig forlange mere....????
Størsteparten af prisen på EL er jo afgifter, og hvis jeg kun kan spare et par hundrede eller mere er jeg slet ikke interesseret i at skifte... Lamperne på vejen bliver serviceret, går der noget galt med strømleveringen er selskabet hurtig ude for at fikse det... Tjaaaa, jeg synes det er fint nok..... Jeg er sgu tilfreds----

by leila lindtoft on eltavlen.dk
bedømmelse af Dong

ingen stjerner da de snyder folk og tager ågerpriser

by O Hansen on eltavlen.dk
Udmærket leverandør

Jeg har brugt Nesa hhv DONG energy som leverandør i mange år, og jeg har aldrig oplevet problemer af nogen art, så dem kan jeg da kun anbefale. Jeg er forøvrigt lige overgået til deres produkt 'Spotpris måned', så nu håber jeg, at det betyder, at prisen falder 🙂

by Morten E on eltavlen.dk
Meget utilfreds

Jeg fik en rykker med fejl i (jeg havde betalt!!!!) og ringede til kundeservice der var enig med mig og ville rette det.

Senere vil de så komme med en elktrikker for at lukke for strømmen (!) for den regning som jeg jo stadig have betalt.

Siden er jeg så skiftet til Natur-Energi, og sjovt nok da jeg var skiftet fik deres kundeservice, så begyndte DONG at skrive til mig om at de savnede mig og ville have mig tilbage.

Som om!!

by Jens Peter on eltavlen.dk
Tilfreds

Jeg er meget tilfreds med DONG. Efter at have været gennem salgsmøllen hos Natur-Energi er min tilfredhed med DONG vokset markant. De opføre sig professionelt og høflige. De er hjælpsomme og imødekommende og deres priser er, når alt sammenlignes faktisk den samme som andre.
Jeg anbefaler DONG.